Hoe (her)inschrijven bij den 43ste?

STAP VOOR STAP

Hoofdstuk 1. Herinschrijven

1. Leden die reeds aangesloten waren in het vorige scoutsjaar kunnen inschrijven door 60 euro per lid (€42,5 lidgeld + €17,5 materiaalgeld) te storten op het rekeningnummer: BE59 7350 4291 6626. Vermeld naam en tak van het lid.
  2. Bij iedereen moet de steekkaart (medische fiche), die vorig jaar is ingevuld, opnieuw online nagekeken worden (voor meer info, hoofdstuk 4. Individuele steekkaart).
  3. Adreswijzigingen (ook e-mail!) worden ook best doorgegeven aan het begin van het scoutsjaar. De meeste communicatie gebeurt via mail!

Hoofdstuk 2. Broers en zussen

Broers en zussen van onze leden krijgen voorrang tot 1 SEPTEMBER en kunnen inschrijven via het online formulier (zie onder) en het mailadres groepsleiding@gmail.com. Daarna geldt dit voordeel niet meer. Vragen of informatie kan ook altijd via dit adres bekomen worden.

1. Vul het online formulier in (zie onder) en mail naar groepsleiding@gmail.com
  2. Er mag eerst drie keer geprobeerd worden vooraleer men definitief inschrijft en de officiële inschrijving naar het verbond Scouts en Gidsen Vlaanderen gaat.
  3. Inschrijven kan door het lidgeld te betalen: 60 euro per lid (€42,5 lidgeld + €17,5 materiaalgeld) te storten op het rekeningnummer: BE59 7350 4291 6626. Vermeld naam en tak van het lid.
  4. Een individuele steekkaart dient ingevuld te worden (voor meer info, hoofdstuk 4. Individuele steekkaart).

Iedereen mag eerst drie keren proberen vooraleer definitief te beslissen en in te schrijven. Hierna gaat de officiële inschrijving naar het verbond van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Intussentijd bent u (het toekomstige lid) wel reeds verzekerd!

Hoofdstuk 3. Nieuwe leden

Nieuwe leden die geen broers en zussen hebben in onze scouts, kunnen zich inschrijven door het online formulier in te vullen en een mail te sturen naar groepsleiding@gmail.com. Vragen of informatie kunnen ook altijd via dit adres bekomen worden.

1. Vul het online formulier in (zie onder) en mail naar groepsleiding@gmail.com
  2. Daarna mag er eerst drie keer geprobeerd worden vooraleer men definitief inschrijft en de officiële inschrijving naar het verbond Scouts en Gidsen Vlaanderen gaat.
  3. Inschrijven kan door het lidgeld te betalen:  60 euro per lid (€42,5 lidgeld + €17,5 materiaalgeld) te storten op het rekeningnummer: BE59 7350 4291 6626. Vermeld naam en tak van het lid.
  4. Een individuele steekkaart dient online ingevuld te worden (voor meer info, hoofdstuk 4. Individuele steekkaart).

Hoofdstuk 4. Individuele steekkaart

DIT IS VERPLICHT DOOR HET VERBOND SCOUTS EN GIDSEN VLAANDEREN !!!

Indien u reeds lid was van onze scouts, heeft u dit al ingevuld. Dan dient het enkel opnieuw nagekeken, verbeterd en opgeslaan te worden.

Indien u nieuw bent bij onze scouts, dient u dit in te vullen. Dit is vergelijkbaar met een medische fiche en is hier ook evenwaardig aan.

De steekkaart kan u digitaal invullen en aanpassen. Dit wordt uitgelegd in de handleiding.

Ook wij beseffen dat september een dure maand is. Omdat dit bedrag geen barrière mag zijn voor scouting, vragen we contact op te nemen met de groepsleiding als het niet gaat om (tijdig) te betalen. Zo kunnen we samen naar een oplossing zoeken. Dat is geen enkel probleem.

Iedereen mag eerst drie keren proberen vooraleer definitief te beslissen in te schrijven. Hierna gaat de officiële inschrijving naar het verbond van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Intussentijd bent u (het toekomstige lid) wel reeds verzekerd!